GRUPA 02 - R.Sobczak

Szkoła Podstawowa nr 80 w Gdańsku w katalogu Gwiazdor

NA FESTYNIE
2011-06-08
3 czerwca braliśmy udział w międzyszkolnym festynie rekreacyjno - sportowym "Wiosną wszyscy się bawimy" w Szkole Podstawowej nr 15. Startowaliśmy w różnych konkurencjach i świetnie się bawiliśmy. A na koniec zdobyliśmy mnóstwo nagród. Wrócimy tam za rok!

KLASOWA WYCIECZKA NA WYSPĘ SOBIESZEWSKĄ
2011-06-03

Każdy wie, że przyrodę najlepiej poznaje się w terenie. Można też korzystać z ogromnej wiedzy miłosników przyrody, np. ornitologów. Wybraliśmy się więc do stacji ornitologicznej na Wyspie Sobieszewskiej, na zajęcia w ramach IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki. Lekcja była bardzo ciekawa, mogliśmy wsłuchać się w odgłosy ptasich treli, próbować odróżnić mewę od rybitwy i poznać zwyczaje godowe ptaków. Wiemy też, dlaczego powstały tu dwa rezerwaty ptaków. Polecamy wszystkim, warto zwiedzić wyspę podczas wakacji!

CIEKAWA LEKCJA MUZEALNA
2011-05-19

Muzeum Narodowe w Gdańsku to prawdziwa skarbnica wiedzy o życiu dawnych gdańszczan. Podczas lekcji muzealnej pt. "Klasa w Gdańsku-gra dydaktyczna" mogliśmy dowiedzieć się jak wyglądali i czym zajmowali się mieszkańcy XVII-wiecznego Gdańska. Pan Stachu-przewodnik podzielił nas na dwie drużyny. Wszyscy byliśmy przebrani tak, aby wczuć się w pradawne czasy. Naszym zadaniem było poszukiwanie na podstawie planu i wskazówek cennych przedmiotów i rozwiązanie zadania. Na końcu czekała na nas nagroda-cenne przyprawy, którymi handlowano w dawnym mieście. To była naprawdę ciekawa lekcja historii !!!

POŻEGNANIE WERONIKI
2011-04-17

Nasza koleżanka Weronika przeprowadza się do innej miejscowości. W czwartek, 14 kwietnia, widzieliśmy się po raz ostatni!
Weroniko, życzymy Ci sukcesów w nowej szkole. Mamy nadzieję, że spotkasz tam wielu nowych przyjaciół!!

CIEKAWA LEKCJA PRZYRODY W ZOO
2011-04-11
Gdzie można poznać świat zwierząt?  Może...w parku, na łące, w lesie, albo...w ogrodzie zoologicznym! W kwietniu  nasza klasa wybrała się na wycieczkę do Zoo w Oliwie, na lekcję o żółwiach. Okazało się, że to bardzo ciekawe, długowieczne  zwierzęta i niestety rzadko spotykane są w Polsce. Tylko jeden gatunek- żółw błotny występuje w regionie Wielkopolski i objęty jest całkowitą ochroną gatunkową. Podczas lekcji mogliśmy zobaczyć (i dotknąć!) żólwia wodnego i lądowego. To była naprawdę ciekawa i pouczająca lekcja przyrody  " na żywo"!

NIEZWYKŁA LEKCJA
2011-04-02

Pierwszy dzień wiosny to w naszej szkole Dzień Samorządności. Z tej okazji w naszej klasie Oskar Jadeszko, z pomocą Jasia Kornackiego, poprowadził niezwykłą lekcję historii na temat II wojny światowej.

Zaprezentował nam eksponaty ze swojej kolekcji: rogatywkę, plecak wojskowy, hełm  z 1939 roku, maskę przeciwgazową, rekonstrukcje karabinów MP40, KAR98K, Peszp 41 oraz granat M24. Była to bardzo ciekawa opowieść. Każdy mógł wszystko dokładnie obejrzeć, a nawet przymierzyć…

PRZEDSZKOLAKI NA LEKCJI PRZYRODY
2011-03-09

Pewnego dnia przyszły do nas przedszkolaki. Niezwykłe przeżycie dla nas ...i dla nich! Przyjęliśmy ich w naszej sali i w ramach projektu Wielka Wędrówka Przedszkolaka pokazaliśmy jak wykonać domowym sposobem wybuchający wulkan. Bardzo dziękuje uczniom klasy 5ai za pomoc w realizacji zadania.

Wychowawca: Anna Pisowacka

ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ...
2010-12-22
Jak co roku spotkaliśmy się przy wigilijnym stole. Przyszliśmy odświetnie ubrani, z uśmiechem na ustach i gorącym sercem. Były życzenia i wspólne kolędowanie przy akompaniamencie Jasia. Nie zabrakło także pysznych łakoci.

Wszystkim uczniom, a także rodzicom życzymy spokojnych, radosnych Świąt Bożego Narodzenia. Niech prezenty będą większe od choinki, a w nadchodzącym Nowym Roku spełnią się Wam życzenia! Do siego roku!

Wychowawczynie klasy Vai

NIETYPOWE SPOTKANIE W NASZEJ KLASIE
2010-12-12

W dniu 3 grudnia zorganizowałyśmy spotkanie, w którym wzięły udział dzieci wraz z rodzicami. Przez blisko 2 godziny uczestniczyliśmu w zabawie Ćwierćland na motywach bajki Giny Ruck Paquet. Zabawa ta uczy zawiązywania kontaktów międzyludzkich, wyzwala aktywność twórczą i stymuluje do podejmowania decyzji w grupie. My wychowawczynie mogłyśmy bliżej poznać rodziców, a rodzice nas. Również rodzice i dzieci mogli zobaczyć się w nietypowych sytuacjach. Wspólnie oceniliśmy spotkanie bardzo pozytywnie i wszystkim, którzy przyszli na spotkanie jeszcze raz serdecznie dziękujemy!!!
Wychowawczynie klasy 5ai.

NASZE MARZENIA
2010-12-10

Na  trzech kolejnych godzinach wychowawczych opowiadaliśmy o swoich marzeniach, kim chcielibyśmy być. Nasze wychowawczynie nie dowierzały własnym oczom i uszom!
Chłopcy marzą o ekstremalnych przygodach.

Kuba i Sebastian chcą być tajnymi agentami. Na razie udało im się schwytać panią Anię... :-)

Adam D. i Stepan marzą o karierze piłkarza.

Jaś będzie drugim Robertem Kubicą, bo jak mówi "kręci mnie prędkość". Daniel chce zostać kierowcą autobusu.

Oskar i Adam K. jako żołnierze będą bronić naszych granic.

Ela i Natalia z pewnością zdobędą Hollywood. Ela będzie reżyserowała filmy, w których główne role będzie grała Natalia.

A Patrycja to wszystko opisze, gdy już zostanie sławną dziennikarką.

WYCIECZKA EDUKACYJNA
2010-11-22

W dniu 19 listopada po raz kolejny nasza klasa wyszła na wycieczkę edukacyjną. Uczestniczyliśmy w warsztatach  „Zegar słońcem napędzany” oraz „Dmuchawce, latawce, wiatraki…” w siedzibie CIEE w Gdańsku..  Edukatorzy w bardzo ciekawy sposób opowiedzieli nam o  zmianach klimatycznych na Ziemi i jak można im przeciwdziałać. Rozmiawialiśmy o odnawialnych źródłach  energii i jej szczędzaniu w życiu codziennym. Wiele zabawy było podczas składaniu modeli zasilanych wiatrem i słońcem. Był także  quiz z nagrodami! Po warsztatach udaliśmy się  do Biura Gdańsk i Metropolia Europejska Stolica Kultury 2016 – kandydat ul. Długi Targ 39/40.  Tam wzięliśmy udział w  akcji wymiany żarówek standardowych na energooszczędne i w konkursach wiedzy. Każdy z nas coś wygrał!!! Była świetna zabawa!!!

WYCIECZKA DO MUZEUM ARCHEOLOGICZNEGO
2010-10-26

W czwartek, 21 października wybraliśmy się do Muzeum Archeologicznego na lekcję „Archeolog czy antropolog – kto to taki?”. Zarówno zajęcia jak i muzeum, które znajduje się w średniowiecznym spichlerzu „Błękitny Baranek”. Przez chwilę byliśmy archeologami! Odkrywaliśmy stare (prawdziwe!) szczątki zwierząt, gliniane misy, kafle, a potem próbowaliśmy je opisać.

Po lekcji poszliśmy na spacer po Głównym Mieście, m.in.: do Hali Targowej, gdzie obejrzeliśmy fundamenty i ruiny średniowiecznego kościoła dominikańskiego, odkryte w czasie prac remontowych hali. Potem zobaczyliśmy zegar słoneczny i znajdujące się na nim współrzędne geograficzne Gdańska, pomnik wielkiego astronoma Jana Heweliusza. Pani Ania bardzo się rozgadała, bo uwielbia takie klimaty.

DZIEŃ CHŁOPAKA W NASZEJ KLASIE
2010-10-06
Z okazji Dnia Chłopaka dziewczyny przygotowały NIESPODZIANKI dla swoich kolegów. Były  życzenia i prezenty. Nasi chłopcy byli bardzo szczęśliwi i zadowoleni.

POŻEGNALIŚMY RADKA
2010-09-20
Nasz szkolny kolega Radek wyjeżdża za granicę, do Wielkiej Brytanii. W piątek, 10 września, widzieliśmy się po raz ostatni!. Radek pożegnał się z nami wielkim tortem. Życzyliśmy mu pomyślności w nowym kraju, mamy nadzieję, że spotka tam wielu nowych przyjaciół!!

DZIEŃ OTWARTY W RATUSZU
W sobotę, 11 września pojechaliśmy na dzień Otwarty w Nowym Ratuszu-siedzibie Rady Miasta Gdańska. Mogliśmy zobaczyć gabinet przewodniczącego rady, p. Bogdana Oleszaka, salę obrad, i inne zakamarki ratusza. A potem uczestniczyliśmy w festynie, była darmowa wata cukrowa, popcorn, pokazy strażackie, koncerty i wiele innych atrakcji.

W NADMORSKIM KURORCIE

ROK SZKOLNY 2009/2010

17 czerwca byliśmy w  popularnym nadmorskim kurorcie, mieście uzdrowiskowym czyli… w Sopocie.

WYCIECZKA DO CHMIELNA
2010-06-18

Razem z klasą IVb i IVc pojechaliśmy na trzydniową wycieczkę na Kaszuby do Chmielna. Dla niektórych z nas była to prawdziwa szkoła przetrwania… bez mamy i taty. :-)

Braliśmy udział w grach terenowych, pływaliśmy na kajakach, budowaliśmy tratwy, jedliśmy lody, kąpaliśmy się w jeziorze, korzystaliśmy ze słońca, swobody, z tego, że moglibyśmy być razem...

KOCHAMY NASZE MAMY!
2010-06-18

Z okazji Dnia Matki wystąpiliśmy dla naszych mam. Chcieliśmy podziękować, że z nami są, że nas kochają. Było to dla nas ważne wydarzenie. Każda mama wraz z życzeniami otrzymała piękny bukiecik konwalii. A potem była kawa, herbata, ciasto i miła, serdeczna atmosfera…

KOLEJNA NASZA WYCIECZKA
2010-05-21
Znów byliśmy na wycieczce!
W piątek, 14 maja 2010r. wybraliśmy się do Parku im. Adama Mickiewicza w Oliwie. Widzieliśmy ciekawe okazy flory pochodzące niemal ze wszystkich kontynentów. Zwiedziliśmy Palmiarnię i  Ogród Botaniczny.
Następnie wysłuchaliśmy koncertu i podziwialiśmy wspaniałe, zabytkowe organy w Archikatedrze Oliwskiej.
Weszliśmy na Pachołek czyli punkt widokowy, z którego rozpościera się panoramiczny widok na całą okolicę i Zatokę Gdańską.

TURYSTYCZNA WYCIECZKA KLASY 4A
2010-05-11

Wreszcie maj, koniec roku już blisko. Nadszedł czas na... szkolne wycieczki!

W środę 6 maja 2010 pojechaliśmy na klif w Gdyni - Orłowie poznać walory i zasoby krajobrazowe wybrzeża wysokiego. Zabraliśmy ze sobą kompasy i lornetki (oczywiście była lekcja przyrody). Poszliśmy na molo,  a potem wspięliśmy się na klif... SUPER WIDOK!!! Niektórzy z nas byli tu pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni!

SUKCES NASZYCH KOLEGÓW
2010-05-05
28 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 5 w Gdańsku w  Międzyszkolnym Konkursie Przyrodniczym "Zwierzęta nasi przyjaciele" drużyna uczniów kl. 4a: Radosław Gierczyk, Sebastian Klein i Daniel Lesiak zajęli III miejsce.

Bardzo się cieszymy z ich sukcesu.

W MUZEUM BURSZTYNU
2010-05-05

15 kwietnia wybraliśmy się na wycieczkę do Muzeum Bursztynu. Warto było. Zobaczyliśmy wspaniłe okazy bursztynu nazywanego "Złotem Bałtyku". Pani Ania opowiedziała nam o powstawaniu inkluzji. Podziwialiśmy piękną biżuterię wykonaną z jantaru. W pracowni jubilerskiej dowiedzieliśmy się, jak wygląda obróbka bursztynu. Każdy z nas dostał na szczęście mały okaz!

Muzeum Bursztynu mieści się w budynku dawnej Katowni, w której torturowano skazańców. Brr!...

Bardzo dziękujemy panu Włodzimierzowi Luks z pracowni "Manufaktura Bursztynu S & A" za pokazanie nam tajników sztuki jubilerskiej.

DZIEŃ ZDROWIA
2010-04-30

20 kwietnia 2010 uczestniczyliśmy w szkolnym Dniu Zdrowia. Nasza wychowawczyni, pani Ania zorganizowała wiele konkursów, ale nam najbardziej podobał się pokaz ratowników medycznych. Mogliśmy zobaczyć na czym polega reanimacja i udzielanie pierwszej pomocy medycznej. Podczas imprezy nasz kolega z klasy, Sebastian Klein wziął udział w konkursie. Jego zadaniem było prawidłowe zabandażowanie „złamanej ręki” pani Ani. Sebastian wywiązał się z zadania wzorowo, więc nasze wychowawczynie mogą czuć się bezpiecznie podczas klasowych wyjazdów!!

GOŚCIE NA NASZEJ LEKCJI

30 marca 2010 roku gościliśmy na  lekcji przyrody panie dyrektor: Marzenę Sztygar i Beatę Mendel oraz naszych rodziców. Temat lekcji brzmiał „Dziękuję nie palę!”. Mogliśmy pochwalić się swoją wiedzą, a także umiejętnością obsługiwania tablicy interaktywnej. Staraliśmy się również poznać powody, dla których ludzie palą lub nie palą papierosów, a przede wszystkim zobaczyliśmy  jak wpływa nikotyna na zdrowie człowieka (film, prezentacja multimedialna, doświadczenie wykonane przez panią Anię- brrr...). Po zajęciach zgodnie stwierdziliśmy, że nigdy nie sięgniemy po papierosa!!!.

KULIG
2010-02-13

Na klasa 20 stycznia wybrała się na kulig do Kiełpina. Pogoda była mroźna, ale słoneczna. Bawiliśmy się wspaniale! Jadąc saniami podziwialiśmy wspaniałe widoki. Czasami na zakrętach  nasze małe sanki przewracały się, a wtedy musieliśmy je gonić... Rzucaliśmy się śnieżkami. Po wspaniałej przejażdżce ogrzaliśmy się przy ognisku piekąc kiełbaski i pijąc gorącą herbatę.Z żalem wracaliśmy do Gdańska...

NASZA WIGILIA
2009-12-28

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ
2009-10-27

Dzień Edukacji Narodowej to szczególne święto. Z tej okazji nasza klasa przygotowała pod kierunkiem pani Ani Pisowackiej przedstawienie.

Śmiechu było co nie miara, gdy pani Ania wcieliła się w rolę dziwnej mamy jednego z uczniów oraz parodiowała innych nauczycieli.
My też nie byliśmy wcale gorsi grając niesfornych i zabawnych uczniów. Bardzo cieszymy się, że nasze przedstawienie sprawiło wszystkim wiele radości.

NASZA CODZIENNOŚĆ
2009-06-16

ROK SZKOLNY 2008/2009

Dzień najstarszej i najukochańszej zabawki.

Festyn Rodzinny - pokaz tańca: Kuba ze swoją partnerką Karoliną.

Wycieczka do Fromborka.

Śniadanie wielkanocne.

NASZE KOLEJNE OSIĄGNIĘCIA
2009-06-16

ROK SZKOLNY 2008/2009

13-3a.JPG 12-3a.JPG
Patryk Paleńciuk i Daniel Lesiak - III miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Rysunkowym "Najlepiej w rodzinie".

11-3a.JPG Jaś Kornacki i Jakub Grodzki zwycięzcy szkolnego konkursu SKO.

Jan Kornacki                                    Ela Brwilińska

Patrycja Grudzień                  Oskar Jadeszko, Wiktoria Gamaracka zwycięzcy w Osiedlowym Konkursie Literackim na najpiękniejszym wiersz o Przymorzu.

W OPERZE BAŁTYCKIEJ

walentynki.JPG Walentynki
konkurs czytelniczy.JPGkonkurs czytelniczy I.jpg
Konkurs czytelniczy
Pati najzyczliwszy.jpg Pati-najżyczliwsza osóbka w klasie

dzien kobiet.JPG

Dzień Kobiet

dzien kobiet I.JPG

& Rafał Czaja (webmaster)